بلاگ رایارسام

آموزش‌های کاربردی وب

مزایای طراحی وب سایت مینیمال (Minimal) چیست؟

طراحی سایت مینیمال

در حالی که شما یک سایت طراحی می‌کنید و یا در حال گشت‌و‌گذار در اینترنت هستید، کلیدی برای اثربخشی و کارامدی و تجربه، طراحی مینیمال یا ساده و کیمنه‌سازی‌شده (Minimalistic design) است. اینکه وب‌سایت را ساده نگه دارید به این معنی نیست که شما کیفیت سایت خود را به خطر بیندازید و آن را کسل کننده و دلگیر کنید. در عوض، سایت خود را به گونه‌ای ساده، و در عین حال جذاب طراحی و ایجاد کنید. مزایای متعددی از داشتن یک رویکرد مشخص و هدفمند در طراحی کمینه  چه برای طراح سایت و همچنین کاربر نهایی وبسایت وجود دارد.

طراحی وب مینیمال نمونه خلاقانه

۱- مزایای طراحی وب مینیمال در شرایط تجربه کاربر (User Experience)

این روزها کاربران به دنبال گزینه مستقیم و نقطه‌ی هدف در اینترنت هستند، برخلاف محتوای طولانی و به هم ریخته که باعث آزار مخاطبان می‌شود، رویکرد کمینه سازی در طراحی وب‌سایت باعث می‌شود تجربه‌ی گشت و گذار لذت بخش و سودمند برای کاربر بوجود بیاید.

گشت و گذار ساده و راحت

سایتی که با محتوای غیرضروری پر شده و با آیکن‌ها و منوهای متعدد به هم ریخته است، باعث می‌شود گشت و گذار در آن سخت، گیج‌کننده و وقت‌گیر باشد. بنابراین، این سایت توسط کاربران که به طور روزانه سایت را بازدید می‌کنند ترجیح داده نخواهد شد. به منظور حصول اطمینان از جریان ترافیک یکنواخت و ناوبری (گشت‌و‌گذار) آسان‌تر سایت خود، از عناصر کمتر و منوهای کشویی و زبانه‌ها (Tab) استفاده کنید. این امر نه تنها سایت شما را جمع و جور و کاربرپسند می‌کند، بلکه باعث می‌شود خدمات و محصولات شما بهتر در معرض دید قرار بگیرند.

افزایش سرعت و پایداری

در یک سایت سنگین و مملو از تصاویر و گرافیک‌ها، زمان بیشتری برای بارگیری طول می‌کشد و می‌تواند به طور قابل توجهی روی سرعت و عملکرد سایت شما تاثیرگذار باشد. از سوی دیگر، یک سایت با طراحی کمینه‌سازی شده و نگرش پیشرفته نه تنها باعث می‌شود محتوای سایت ساده‌تر برای خواندن به نظر برسد، بلکه تجربه‌ی گشت و گذاری سریع‌تر و با کیفیت‌تر را به ارمغان خواهد آورد.

طراحی وب سایت مینیمال

۲- مزایای طراحی وب کمینه در شرایط بازاریابی تجاری

بازاریابی آنلاین نیازمند یک رویکرد هوشمند در پرداختن به نیازهای کاربران و ویژگی‌های محصولات در بهترین راه ممکن است.
طراحی کمینه کلیدی کارآمد و مولد بازاریابی نام تجاری و توسعه آن است.

بهبود بازنگری

داشتن یک بازنگری هدفمند و در عین‌حال زیبایی‌شناسی شده به وب سایت شما، می‌تواند نام تجاری شما را در مرکز کانون توجه قرار دهد. این استراتژی می‌تواند به طور موثر در بازار محصول و جذب مشتریان بیشتر، موجب افزایش فروش کسب و کار شما و ایجاد درآمد اضافی گردد.

۳- مزایای طراحی وب کمینه‌سازی شده (Minimal) در شرایط توسعه و هزینه

بهترین طراحی آن است که بیشتر از هزینه‌ای که کرده‌اید برای شما سودآور باشد. طراحی وب‌سایت ساده همین کار را می‌کند، با ارائه‌ی سود حداکثر برای صاحب سایت و کمترین هزینه.

کاهش کد و برنامه‌نویسی

یک طراحی ساده‌تر و هدفمندتر برای سایت شما، نیازمند کد و برنامه‌نویسی کمتری است و از این پس هزینه‌های اضافی را می‌تواند به میزان قابل توجهی کاهش دهد. از سوی دیگر، این باعث می‌شود که سایت ساده‌تر و راحت‌تر طراحی شود.

کنترل خطا

هنگامی که سایت ساده‌تر طراحی شده باشد، اندازه فایل آن نیز کوچکتر است و از این رو، کنترل خطا و اشکال زدائی مؤثر، آسان‌تر و قابل انعطاف تر می‌شود.

بهره‌گیری از فضای سرویس‌دهنده‌ی میزبانی وب

سایت‌های بزرگ که فضای زیادی از میزبان وب را اشغال می‌کنند، نه تنها می‌توانند پهنای باند سایت را مسدود کنند، بلکه باعث به وجود آمد هزینه‌های هنگفت خواهند شد.
بنابراین با طراحی موثر، به سمت اندازه فایل کوچکتر حرکت کنید تا بتوانید از فضای محدود سرور برای اهداف اضافی استفاده کنید.

ارسال دیدگاه