بلاگ رایارسام

آموزش‌های کاربردی وب

طراحی سایت واکنش گرا (Responsive) چیست؟

طراحی سایت ریسپانسیو واکنشگرا چیست

با افزایش استفاده از تلفن‌های همراه، وب‌سایت‌ها می‌بایست از طریق دستگاه‌های مختلف با هر نوع اندازه‌ی صفحه‌ی نمایشی (موبایل، تبلت، لپ تاپ و حتی تلویزیون‌های بزرگ) در دسترس باشند.

به امکانی که از طریق آن، وب‌سایت به طور خودکار با تشخیص ابعاد صفحه نمایش کاربر، بهترین و مناسبترین چیدمان تغییر می‌کند، قابلیت واکنش گرا یا Responsive گفته می‌شود. تمام بخش‌های وبسایت‌های دارای این قابلیت، به آسانی توسط کاربر بررسی می‌شود و در ظاهر مشابه یک اپلیکیشن نصب شده در دستگاه کاربر عمل می‌کند.

طراحی واکنشگرا چندین مشکل از کسب و کار شما را حل می‌کند. با طراحی واکنشگرا دیگر نیازی به طراحی سایت موبایل جداگانه‌ای نیست؛ صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان. تجربه‌ای یکپارچه برای کاربران به وجود می‌آورد و به آن‌ها اجازه‌ی دسترسی به همان اطلاعات در تمام دستگاه‌ها داده می‌شود. طراحی واکنشگرا همچنین پیام برند شما را به صورت سازگار و یکپارچه برای هر کاربر اینترنت به نمایش در می‌آورد.

امروزه با توجه به اهمیت موتورهای جستجو به نسخه موبایل وبسایت‌ها، دیگر قابلیت واکنش‌گرایی یک آپشن محسوب نمی‌شود و به یک الزام تبدیل شده است. لازم به یادآوری است که کلیه وبسایت‌های طراحی شده توسط رایارسام دارای قابلیت Responsive هستند.

ارسال دیدگاه