بلاگ رایارسام

آموزش‌های کاربردی وب

خدمات راه اندازی و طراحی سایت ارزان

طراحی سایت ارزان - رایارسام

این مقاله راجع به خدمات راه اندازی سایت ارزان است. چرا ما این مقاله را می‌نویسیم؟

اگر نیاز به وب سایت را در کسب و کار خود حس کرده‌اید، لازم است پیش از ادامه این سوال را از خود بپرسید: چرا کسب و کار من نیاز به وب سایت دارد؟ در نهایت شما هزینه می‌کنید که نتیجه‌ای را به دست آورید. هدف شما ممکن است افزایش تعداد مشتریان، افزایش تماس‌ها، معرفی محصولات، ارتباط با مشتریان، و… باشد. پس هزینه‌ای می‌کنید و انتظار دارید نتیجه‌ای به دست آورید.

بسیاری از شرکت‌های طراح وب در مورد هزینه‌ی خدمات طراحی و راه‌اندازی سایت در ایران شکایت دارند که متناسب با کارهایی که آن‌ها انجام می‌دهند نیست. در واقع هزینه‌ی راه اندازی سایت در ایران بسیار پایین‌تر از استاندارد‌های بین‌المللی است.
کافی است طراحی سایت ارزان را در گوگل جستجو کنید. بیش از دو میلیون نتیجه در بر دارد. از راه اندازی وب سایت با قیمت ۱۰۰ هزارتومان و ۲۰۰ هزارتومان و… . لطفا فکر کنید که انجام خدمات طراحی سایت، با قیمت اینقدر ارزان آیا منطقی به نظر می‌رسد؟ در پایین کوتاهی راجع به هزینه‌های خدمات طراحی سایت توضیح می‌دهیم:

  • ثبت دامنه‌ (com, net, org) حدود ۱۵۰ هزارتومان
  • میزبانی وب، شروع از ۱۰۰ هزارتومان
  • طراحی سایت از ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان
  • برنامه نویسی وب از ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان
  • در مجموع هزینه‌ی پایه از حدود ۲.۲۵۰.۰۰۰ تومان

برای راه‌اندازی هر سایت نیاز به این خدمات وجود دارد. سوال بزرگی که اینجا مطرح می‌شود این است که چرا برخی می‌توانند این خدمات را خیلی ارزان‌تر ارائه دهند؟
امروزه سیستم‌های مدیریت محتوای زیادی نظیر جوملا، وردپرس، دروپال و … در اینترنت وجود دارند و روز به روز در حال پیشرفت هستند. قالب‌های آماده‌ی بسیاری برای این سیستم‌ها در اینترنت وجود دارد که بدون صرف هزینه قابل استفاده برای سایت هستند. فروشندگان خدمات طراحی سایت ارزان در واقع تنها هزینه‌ی میزبانی وب را اخذ می‌کنند و سایت به این ترتیب ایجاد می‌شود. نتیجه‌ی استفاده از قالب‌های آماده و بدون سفارشی‌سازی، وب‌سایتی به شدت کند، نامناسب از نظر طراحی و در نهایت، بهینه نبودن برای موتورهای جستجو است. در این صورت هزینه‌ای که شما کرده‌اید صرفا دور ریخته شده و بازدهی نخواهد داشت. وب سایت بی‌کیفیت، گاهی ممکن است باعث تخریب برند شما شود.

سپس سوال بعدی که توسط مشتریان پرسیده می‌شود، دلیل این تفاوت قیمت قابل توجه چیست؟ پاسخ اینجاست:
۱- طراحی وب، خدمات طراحی با کیفیت وب سایت، با ظاهر و مفهوم متناسب است. به این معنا که هر پروژه وب سایت باید پیامی برای انتقال به کاربر داشته باشد.

۲- خدمات طراحی سایت با کیفیت، داشتن وب سایتی منحصربه‌فرد (و نه مشابه هزاران سایت دیگر) است. طراحی منحصربه‌فرد باعث معرفی درست، متناسب و شایسته‌ی کسب و کار شما خواهد بود. ایجاد پرستیژ برای برند و ارائه صحیح محصولات و خدمات، نیاز به صرف زمان دارد.

۳- خدمات طراحی وب با کیفیت، دارای ظاهری زیبایی‌شناسی شده، انتخاب صحیح رنگ‌ها، و همچنین برنامه‌نویسی استاندارد است که باعث خلق وب‌سایتی با کیفیت از نظر محتوا، امنیت، سرعت و توسعه خواهد شد.

۴- خدمات طراحی حرفه‌ای وب سایت شامل اخلاق در طراحی می‌شود. به این معنی که هر پروژه منحصرا برای کارفرما پیاده‌سازی می‌شود و به هیچ عنوان در اختیار شخصی ثالث قرار نخواهد گرفت.

۵- ایجاد یک وبسایت با کیفیت نیاز به صرف زمان دارد. یک سایت با کیفیت برای یک کسب‌وکار، حداقل ۲۰ الی ۴۵ روز/نفر زمان می‌برد. اگر کسی ادعا می‌کند طی چند ساعت یا چند روز وبسایتی اختصاصی ایجاد می‌کند، این شما هستید که نباید بپذیرید.

 

در نهایت، همانطور که می‌دانیم هیچ ارزانی بی حکمت نیست، هیچکس نتیجه یک ماه زحمت خود را با قیمت اینقدر ارزان ارائه نخواهد داد. وقتی کالایی ارزان خریداری می‌کنید، انتظار کیفیت یا بهره‌وری نباید داشته باشید. بهره‌وری نتیجه‌ی استراتژی صحیح و صرف زمان است.

ارسال دیدگاه